I sincerely thanks to those who credited me as the original author or linked back to my blog since you got out some or whole of my posts or copy-paste it. Please do your own original post.
DO NOT HOT LINKING Please!
You are free to write anything but please respect each other.
^^.
Thank you for visiting my blog
and your appreciation.. :D



Saturday, November 20, 2010

Baek Seung Jo's Diary 5 Special Episode

Posted by wikewiw at 3:36 AM
(Rough translation Bahasa-English)

Sudah 5 hari ini aku tidak tidur atau pulang ke rumah
Ruangan pasien, pasien rawat jalan, ruang emergensi, seminar, kehidupan pribadi,
mereka semua membunuhku
It's been 5 days i didn't get rest or go home.
Patient room, outpatient, emergency room, seminar, private life
They all are killing me.

Sudah beberapa hari sejak melihat wajah mu, aku juga tidak bisa memberikan sebuah senyuman
Dalam 24 jam, aku tidak punya waktu untuk makan, dan bahkan tidak cukup waktu. Hoo..
It's been days since look your face,  and i can't throw smiles for you.
In 24 hours, i have no time for my meals, and have no enough time. Hoo..


Ha Ni: "Baek Seung Jo!"


Aku langsung menangkap Ha Ni yang akan jatuh sedang memegang box makan siang
I throw myself, in order to catch Ha Ni who is falling down while holding the lunch box


 Tapi, kenapa aku sangat pusing?
pergelangan kakiku sakit seperti ditusuk duri yang tajam. Dunia didepanku menyerapku ke dalam kegelapan.
But, why am i so dizzy?
My ankle hurt like being fierced by thorn. The world before me licked me into the darkness
 Ha Ni: "Kamu tidak boleh mati! Apakah kamu tahu betapa aku mencintaimu?"
Suara kesedihan Ha Ni seperti hujan yang datang dari kejauhan
Aku ingin memberitahunya, aku baik-baik saja tak usah kuatir tapi..
tubuhku tetap tidak bisa sadarkan diri
Ha Ni: "you can't die! Do you know how much i love you?"
Sad voice of Ha Ni was like a raindrops from the distance.
I wanna tell her, it's okay don't worry but..
My body still in the darkness

 Other Doc 1: "tak ada orang yang pernah mati karena keseleo"
Other doc 2: "pergelangan kakinya terluka karena sesuatu menimpanya"

Berisik sekali. Biarkan aku tidur, Oh Ha Ni.

Other Doc 1: "no one ever die cause of sprained ankle"
Other doc 2: "his ankle hurt cause something falling to it"

So noisy, Oh Ha Ni biarkan aku tidur.


 Seperti seorang pejuang yang gigih menjaga Baek Seung Jo, Oh Ha Ni keluar dan masukkamar, itu sangat mengganggu.
Like a preserving warrior keeps Baek Seung Ko, Oh Ha Ni comes in and out the room,
it's so annoying.

 Suntikannya sakit seperti biasanya. Aku sekarang mengerti perasaan pasien yang di rawat oleh Oh Ha Ni
The shots hurt as usual. I now understand the feeling of those who under Ha Ni's care


 Tanganku tidak terluka, aku tidak tahu mengapa dia tetap memaksa menyuapiku
Apa yang akan aku lakukan dengan perasaan mu yang meluap-luap?
It's not my hand hurt, i don't know why did she insist feeding me?
What am i going to do with your overflowing feelings?

Baiklah.. Aku akan melakukannya. Sekarang aku akan menutup mataku dari dunia sebentar saja
dan akan mengambil cintamu.
Alright.. I'll do it. Now i am going to close my eyes from the world for a while
and take in your love

BSJ: "Apa yang kau pikirkan?"
Oh Ha Ni... tolong bikin grafikmu...
BSJ: "aku bisa melakukannya sendiri. Tambahan lagi, hidup seorang pasien sangat mengandalkan ini! sebagai suster bagaimana kamu bisa sangat tidak berpikir?"
 Aku tidak tahu apakah kamu tidak memikirkannya.. atau karena kamu
kekanak-kanakkan..
Aku marah sama Ha Ni, yang sudah melakukan sesuatu yang sangat berbahaya.
BSJ: "what are you thinking?"
Oh Ha Ni.., please, draw your charts..
BSJ: "I can do it myself. Add on, patient's life relies on this!"
As a nurse how can you be so toughtless?"
I don't know are you toughtless.. or you are childish..
I am angry with Ha Ni, who has been doing anything dangerously.



Oh Ha Ni: "Tapi, aku hanya ingin kamu istirahat sejenak dan membuat mu nyaman..
Maaf. Aku sudah berusaha sebaik mungkin.. Mengapa aku tetap menjadi beban untuk mu?"
OH Ha NI: "but i just want you take a rest for a while and comfort you..
Sorry. I'd tried my best.. Why am i always be a burden on you?"

 Aku tidak bisa berkata apapun lagi ketika kamu mengatakan hal itu dengan bercampur air mata. Aku yakin bagaimana rasanya. Aku adalah prioritas utama mu melebihi pasien lain
Paling tidak, bagi mu.. karena aku, Baek Seung Jo adalah segalanya..
I have nothing to sat when you said thet words mixed with the tears. I
am sure how it feel. I am your priority more than other patient.
At least, for you.. because, I Baek Seung Jo am everything..

"Terima Kasih Oh Ha Ni"
Thank You Oh Ha Ni
 Seperti kita sangat bersyukur kepada Matahari karena memberikan kita kehangatan walaupun kita tidak memberiNya apa-apa
Seperti bunga-bunga liar yang selalu bermekaran walaupun tidak ada seorang pun yang menatap mereka.
Just like, thankful to the Sun because gives us the warm instead we
give nothing to Him
Just like, thankful to the wild flowers which bloom instead no one look to them



Aku sangat berterima kasih padamu yang mencintai diri ku melebihi diriku sendiri
Aku sangat berterima kasih atas cinta mu yang tetap konstan, tidak pernah berkurang
Bagaimana rasanya kamu bisa berlari-lari kepadaku dengan sangat energik?
Bagaimana kamu bisa mencurahkan semua perasaan mu kepada ku seperti itu?
I am very thankful to you who love me more than myself
I am so thankful for your constant love.
How it feel you can run towards me so energeticly?
How can you give all your feelings to me like that?

0 Comments:

Post a Comment

Followers

 

Reveal My Deepest Interest Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei